redan torsdag..

Denna vecka har gått så himla snabbt. Jag fattar liksom inte att det redan är fredag imorn, och jag ska typ inte jobba i helgen!

Jag ska resumera lite;

I måndags så började jag och Maria på en tecken som AKK kurs på Eldorado.
Mer tydligt; tecken som alternativ och kompletterande kommunikation.
Alltså inte teckenspråk utan mer som en blandning av tal och tecken, eller endast tal men med en lite förenklad version.
Det var väldigt intressant och jag ser fram emot att lära mig så mkt som möjligt!
På rasten gick vi runt i Eldorados taktila rum och kollade in lite, Maria hade aldrig varit där.
Jag var där för typ 2 år sen, oh bloggade om det på denna blogg den 15 februari 08, här:
http://ikiutopia.blogg.se/2008/february/
(inlägget är typ längst ner, för den intresserade!)



Vi underhöll oss själva så att säga!

Efter 4 veckor är vi klara och förhoppningsvis går vi på teckenspråks lektioner direkt då. Ska verkligen ligga i nu och lära mig så mkt som!

I tisdags så började jag undervis DA3, danslinjen streetjazz från Angered.
Först undervisar jag dem i 2 lektioners rullstols kunskap, väldigt praktiskt och sen dansar vi break.
Det är heldagar i Angered på tisdagar som gäller nu framöver. Tanken är att när de behärskar rullstolstekniken så ska vi börja dansa i stolarna. Men vi övar i 2 veckor till. Jag håller er uppdaterade om detta!

Igår började Konstprojektet på Fröluda Kulturhus. Jag väntar spänt på en full rapport!
Fick iaf ett mess från Utopias ledare att allt hade gått skitbra så det känns ju toppen.
Frölunda Kulturhus är verkligen en klippa som ställer upp med lokal, material och är alltid hur trevliga som helst!
Nästa vecka ska jag dit och researcha lite så då kommer mer info. Och bilder hoppas jag!

Och nu sitter jag här och försöker hitta en lokal till vår årliga festlighet. Vilket är sjukt svårt och jag blir mer frustrerad. Men jag håller tummarna!

Teknik gillar jag som tusan så här kommer ett klipp som jag hittade på  Jojo Lagers facebooksida, tack!
När jag blir stor och inte är projektledare längre ska jag jobba med teknik och bygga supersmarta saker.




Allt som allt  har veckan varit intensiv men väldigt bra. Jag är nöjd!
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0