Nytt år!

Hej och god fortsättning. Nytt år och vi kör hårt från början.

Jag passade på att ge mig själv en ordentlig vila och har tillbringat 2 veckor i Egypten över jul och nyår.
Jag var i Sharm el Shejk och där snackade vi otillgängligt!!! Jag ska lägga upp en bild på deras trottoarkanter när jag fått bilderna. De var typ 5 ggr så höga som våra i sverige, våra högsta! En gång tittade jag upp och höll verkligen på att ramla och bryta alla ben i kroppen när jag missade trottoarkanten. Kändes som att jag var med i en tecknad film och ramlade ner för ett stup. Jaja nog om det.

Nu jobbar jag och Maria väldigt intensivt med att hitta deltagare till metodutvecklingarna som börjar snart.
Detta är dock svårare än vad jag hade hoppats på. Kolla här nedan och anmäl er om intresse finns eller vidarbefodra det till någon du känner som kanske skulle vara pepp!


TEATERKURS
Var med i Utopias teaterkurs!
Improvisera! Fantisera! Diskutera!
Start: Måndag 1 februari kl. 18.00-20.00
Övriga tillfällen: Måndag 8/2, 15/2, 22/2, 1/3, 15/3, 22/3 & 29/3 kl. 18.00-20.00
Plats: Ungdomens Hus 1200 Kvadrat, vid Frölunda Torg
Kostnadsfritt.
Anmälan: Maila [email protected] senast 25 januari.
Mer info: www.kulturungdom.se/utopia


SPELA I BAND
Var med i Utopias band!
Skriv låtar! Repa! Spela in! Start 17 februari.
Start: Onsdag 17 februari kl. 18.00-20.00
Övriga tillfällen: Onsdag 24/2, 3/3, 10/3 & 17/3 kl.18.00-20.00 24/3 kl. 18.00-22.00
Plats: Sensus replokal, Kämpegatan, Holmen
Kostnadsfritt.
Anmälan: Maila [email protected] senast 10 februari.
Mer info: www.kulturungdom.se/utopia


KONSTPROJEKT
Var med i Utopias konstprojekt!
Skapa! Inspireras! Diskutera!
Start: Fredag 22 januari kl. 18.00-20.00
Övriga tillfällen: Onsdag 27/1, 3/2, 10/2 & 17/2  kl. 18.00-20.00, Lördag 6/3 & Söndag 7/3 kl. 12.00-15.00
Plats: Frölunda Kulturhus (17/2 Röda Sten)
Kostnadsfritt.
Anmälan: Maila [email protected] senast 20 januari.
Mer info: www.kulturungdom.se/utopia

---------------------------------

Så, supermkt information men det är verkligen viktigt att vi hittar deltagare för gör vi inte det kan vi glömma Utopia.
Och man kan inte glömma en utopi.

I Göteborg händer det mycket i dessa dagar. Erik Ljungberg som jag har nämnt innan på bloggen, bl a gällande Aiai och Västtragik, fick nog av Västtrafik igår och gjorde något jag tyckte var grymt och beundransvärt!
Erik och Anna skulle åka på ett möte och hoppade på en spårvagn på Järntorget. Då vägrade spårvagnschaffören att köra dem för att man fick inte vara 2 rullstolar på spårvagnen. Erik och Anna vägrade gå av!
Detta resulterade i värsta kallabaliken! Folk blev förbannade, vissa glada och stöttande, polisen kom och till slut fick alla utom Erik och Anna gå av spårvagnen för att sen bli körda till Kaptensgatan dit de skulle.
Nu är debatten igång! Västtrafik är förbannade, många inlägg kommer till bloggar och tidningsinläggen haglar.
Jag länkar till filmen som finns på GP och där kan man även läsa om detta.

LÄNK:
http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Darfor_vagrade_rullstolburna_lamna_vagnen_108913.pls

Jag tycker iaf att det är grymt. Att någon vågar visa att detta inte är ok!
Sen alla allergiker och alla andra som klagar på detta kan ju isf göra något åt sitt missnöje istället för att bara kritisera. Jag antar att de ångrar att det inte var de som gjorde det och fick vara med i tv!
Heja Erik och Anna och den civila olydnaden!

Dagens tips är en tv sändning jag tycker man inte borde missa:

Gryning i Galamanta  i TV
Den 16 JANUARI visas hela föreställningen i SVT 2 tillsammans
med en kort dokumentär om projektet bakom föreställningen.

Föreställningen ”Gryning i Galamanta” framfördes den 15 augusti 2009 på Stockholms Central,
och var ett samarbete mellan Share Music Sweden, Stockholms Läns Blåsarsymfoniker och
Moderna Dansteatern c/o samt ingick i Stockholms Kulturfestival 2009.

--------------------
Nu får det räcka för idag. Känns som att det alltid blir en mindre roman.
Trevlig helg!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0