Sista rycket innan helgen!

Nu är det fredag och jag och Maria sitter på ett varmt kontor och fixar det sista för denna veckan.

Just i denna stund skrivs metodutvecklings beskrivningarna klara och skickas ut till olika ställen i Göteborg.
Här är ett exempel på hur det ser ut;

Gillar du teater, dans, konst eller musik?

Just nu håller Utopia på att metodutveckla inom just dessa konstformer. Vi behöver just DIN hjälp för att detta ska kunna bli så bra som vi drömmer om. I metodutvecklingen jobbar vi med olika övningar och workshops samtidigt som vi hela tiden pratar om vad vi gör, vad som funkar, vad som kan ändras på och så vidare.
Just nu jobbar vi med fem olika konstformer. Så kolla igenom listan och bestäm dig för vad du skulle vilja pröva på och anmäl dig. Det är ett begränsat antal som kan delta. Självklart är detta helt gratis!
På  www.kulturungdom.se/utopia finns mer information om metodutvecklingarna och om hela projektet Utopia. Tillsammans gör vi så att Utopia blir verklighet!

--------------------------

Om du som läser detta är intresserad eller känner någon så skicka ett mail så skickar jag över information om just den metodutveckling som intresserar dig!
Skicka till; [email protected]
Och håll alltid koll på hemsidan, om man vill läsa mer eller få mer information!
www.kulturungdom.se/utopia

Denna veckar har jag även fått ta över letandet efter en bår till vår toalett på Kulturungdom.
Detta kan låta som något enkelt men jag tror att det hade varit enklare om de bett mig leta efter en rosa iller i hög hatt.
Från början var det andra som ringde och letade men sen tappade de modet och lämnade över till mig.
Det har ringts till diverse Hjälpmedelscentraler, till ställen som har bår på sina toaletter osv, men det har varit helt utan resultat.
Jag satt och letade på nätet och tillslut hittade jag en sida som heter; Spinalistips.
www.spinalistips.se
Här mailade jag Dorothee Riedel som är projektledare och fick ett underbart svar med en massa länkar! TACK!
Själklart tänker jag då på personer som ordnar olika arrangemang och ska tex leta upp en ramp.
Det är jättesvårt att hitta hjälpmedel och jag tror att detta verkligen gör att många lägger ner efter 5 samtal utan resultat. En eloge till de som sitter och gör databaser över var man snabbast hittar och får hjälp, mer sånt!


Jag önskar ett hjälpmedel till att hitta hjälpmedel, finns det??


När man är ute på nätet hittar man alltid en massa bra saker.
Idag tänkte jag tipsa om två fantastika bloggar.
Först ut är Barn och Ungdomsassistans.



Bakom detta är Meg och Madde som jag har träffat genom Aktiva tjejer nere i Malmö.
Kolla in bloggen; http://www.barnoungdomsassistans.blogspot.com/

Nästa blogg är även en person från Malmö. Kjell Stjenholm som är teaterchef, regissör och grundare till Moomsteatern.


Jag har även träffat Kjell när vi var nere med Utopia i början på 2008 och hälsade på Moomsteatern.
Kolla in blogg; http://kjellstjernholm.blogspot.com/

jaja trevlig helg osv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0