v.39!

Nu har jag legat på latsidan igen med bloggandet. Inte kanske för att jag inte orkat utan för att det har varit en massa hela tiden.
Förra veckan kändes det som att vi hade SM i möte. Mötena avbyttes med kanske 10 minuter mellan varandra dygnet runt. Eller så upplevde jag det.

Jag träffade bl.a Karin Torgny som är redaktör för den nya tidningen OCH som är en enstaka utgåva producerad av Utvecklingscentrum Dubbelt utsatt.
Jag blev intervjuad och fotad i maj ( om Utopia då såklart!) och nu hade vi ett litet möte om release festen och jag fick ett ex av tidningen.
Jag höll dock på att falla baklänges när jag fick se mig själv på omslaget!
Mitt första omslag, alltså något mer jag kan pricka av i saker jag ska ha gjort innan jag trillar av pinn!
Kolla;


Försök få tag i ett ex av denna tidning för den är fantastisk!
Äntligen görs ett magasin som håller måttet! Jättebra jobbat. Känner mig helt klart hedrad att få vara med i denna!

Vi håller också på att fixa med vårt nya kontor. Med tanke på mina enorma koncentrationssvårigheter så måste vi försöka avskärma oss lite från de andra. Och 2 av våra 4 väggar är i glas så jag åkte till en byggmarknad och köpte små skivor som vi kan sätta för fönstrena så jag slipper bli distraherad av allt som händer runt om kring.

Alltid lika spännande när saker ska hämtas, sågas och byggas!
Nu ska det bara monteras!Bildbevis kommer.

I fredags var jag i Stockholm och höll bl.a ett föredrag på en gymnasieskola om arrangörsskap.
I egenskap av klubbarrangör.
Självklart kommer Utopia med på ett hörn och jag pratade lite om tillgänglighet.
Sen fick de i uppgift att skapa egna arrangemang.Detta var en samhälls trea som gick samhälle/beteende.
Till min stora lycka så var det då ett gäng som gjorde en egen skiss på hur ett uteställe skulle se ut om det skulle vara tillgängligt för alla.
De hade gjort en skiss på en bar som skulle passa för alla. Tanken att om man satt i stol så når man inte upp till baren hade kommit upp och då hade de arbetat fram skissen.
Deras bar skulle se ut typ som en rondell. Där golvet gick upp högre och högre så oberoende av höjd skulle man kunna beställa! Jag blev varm i hela kroppen.
Jättebra tanke! Dock kanske lite livsfarlig men i detta läge så var det tanken som räknades.

Jag gjorde även ett besök på Konstfack.
Detta är nog första gången som jag kommit in i en lokal och på direkten kännt att såhär typ tänker jag mig att Utopia kan se ut i verklighet. Konstfack är visst i gamla industri lokaler och det var perfekt.
Väldigt mkt stora öppna ytor och dörrar. Jag sprang runt och blev väldigt inspirerad och gjorde storslagna planer om Utopia i mitt huvud!



kolla in!



Nu ska jag slita mig från bloggen och försöka styra upp Utopia dans första showcase!
adjö.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0