Jobba jobba jobba!

Vi jobbar och jobbar och jag glömmer bort kära bloggen. Kanske för att skriva inte är min stora passion i livet.

Just nu jobbas det en massa med att fixa lokaler, deltagare och allting runt omkring metodutveckligen.
Det går sådär. Utbudet på tillgängliga lokaler i Sveriges näst största stad är sorgligt!
Tex så ringde jag just idag till Meeths salonger för att kolla om vi skulle kunna köra någon metodutveckling där.
Allting verkade lovande från början och jag visste sen innan att det tex fanns hiss upp dit osv.
Sen får jag till min förskräckelse reda på att hissen tagits bort! och allt detta pga ÅHLENS byggt in sig bredvid.
Åhlens har även fått taket sänt på dessa lokaler för att de behövde bättre fläktar!
FATTA!
Jag blir så arg! En varujätte som antagligen har ganska många av sina kunder i just den målgruppen, minimerar den redan minimerade ungdomsverksamheten!
Och egentligen behöver väl inte de där ungdomarna högt i tak så de kan andas eller hiss så att om man är funkis ungdom kan man ju bara stanna hemma. ÅHLENS är viktigtast! (ironi på slutet..)

När allt mitt hopp tappades så fick jag iaf tag på Fängelset. En ungdomssatsning i Härlanda som låter mer brutal än vad den är. Så jag ska dit på tisdag och kolla lokaler.

Jag var i Sthlm i helgen och invigde Högkvarteret. Stället som jag kollat in och hjälpt till med tillgänglighet på.
Hade då även sånt flyt att det var rullstols race och lite andra happenings på Sergels torg.
Självklart vill jag tro att de inspirerats av Utopia på Pride, men detta vet jag ju inte..
Arrangörern hette iaf; http://www.rullstolsframjandet.se/
Något jag ska hålla ögonen öppna för!

Förra inlägget hade jag skaffat en lyssnings inställning. Denna tog jag dock bort för den var ju inte så himla bra.
Ingen fattade vad de sa och jag tror att hälften av alla som lyssnade mest skrattade än tog in informationen.
Och jag kunde ännu mindre ta mig själv på det stora allvar jag borde göra!
Men jag letar vidare och tips välkomnas!


Nu ska jag försöka fixa in mig och Maria på en tecken som stöd kurs!

adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0