UPPDATE!

Det är just detta jag försöker undvika men lyckas alltid med det. Att blogga helt försent och ha tusen saker att skriva om. När jag väl är klar känns det som att jag skrivit en hel roman.
Ska iaf försöka att sammanfatta vad som har hänt på sistone.

Metodutvecklingen börjar komma igång och just nu huserar musikgruppen i Sensus lokaler, den tysta replokalen.
Detta är en nytt system för replokaler. Det är en digital uppsättning som binds samman av en mixer så man kan höra allting i hörlurar. Vilket då gör att replokalen blir "tyst". Man hör bara ljudet från röster, sång och kanske lite bank.
Men inte som att höra allt i högtalare och med ett trummset.
När vi ska he premiär för Utopia filmen kommer förhoppningsvis musikgruppen att framföra något, detta ser jag fram emot!



Henrik testar.



Stina mixar.

Den 9 okt var jag och Maria på filminspelning med Grunden Media. Och som vanligt när Grunden Media gör saker så blir det stort och väldigt bra!
Filminspelningen var på Esperantoplatsen i centrala Göteborg. Det var direkt filminspelning med kameror på skenor, musikvideoinspelning och stillbildstagningar. Det var även en massdans!
Vi var nog 50 personer som gjorde samma dans, samtidigt, tillsammans. BOMBASTISKT!



Grunden Media.



Inspelningen i full gång.



Musikvideo inspelning med Enigheten.



Det var även solodans och den stod Sara för.



Jag och Maria blev även intervjuade av Grunden Radio.

Denna dag var toppen. Solen sken och jag gillar när man tar ut saker på gatan och inte alltid sitter i sina egna lokaler och fiser. Bra Grunden Media!

Sen på måndagen den 12:e var det Arvsfondsdagen. MASSA folk från hela Sverige och tusen olika projekt.
Vi höll 2 seminare. Det gick bra och själv tyckte jag vi var väldigt proffsiga. Inför massa folk och med mygga, en sån mikrofon som sitter fast i ansiktet typ.



Eja ljudteknikern sätter fast min mygga. Den delen med sändare som man ska ha i bakfickan.



Folk folk och folk! Fullt hus helt klart!

Denna dagen var toppen för kontakter. Träffade en massa spännande personer som hade projekt och ideer i hela Sverige. Just sånt behövs verkligen så man kan få lite inspiration och kanske till och med inspirera någon annan!

Nu sitter jag och fixar med vår första dj metodutveckling. Vi har lokal, 6 deltagare och datum! tänka sig.
Bara lite praktiska saker kvar men det känns bra att äntligen vara framme.
Och för att man aldrig ska kunna slappna av helt så sitter jag även och hets letar en lokal som tar typ 200 personer där vi kan ha vårt årliga Utopia ståhej. Vi ska bl.a visa Utopia filmen i hel verision och ha konsert, dj´s osv.
Men hur lätt är det att hitta en lokal som är tillgänglig, inte kostar skit kycket pengar och är ledig!
Typ som att hitta en fis i rymden! Efter en massa timmar på kontoret får man relatera till barnsliga saker som fis.

Tills vidare håll tillgodo med Ica´s nya reklamer med Jerry!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0