Onsdag!

Full rulle, rullen är full!
Tänkte resumera de senaste dagarna, och även lite från förra veckan.

Jag och Maria var på ett möte med Foxmouse.



Foxmouse är ett produktionsbolag som har fixat en teater föreställning som heter Själens fågel.



Detta är en teater för barn som har gjort ett upplägg som ska passa alla. Tex att de använder sig av bilder som språk och enkel scenografi. Smart, självklart och super bra! Håll ögonen öppna om den kommer att spelas mer och boka biljetter!

I förra veckan var även jag och Camilla, som jobbar med metodutvecklingen i konst, och kollade på lokal på Frölunda Kulturhus.


Detta har ju varit ett moment 22. Att hitta en atelje, eller en lokal som vi kunde ha konstverksamhet i.
Utan att behöva klämma in sig bakvägen eller att behöva betala skit mycket pengar i hyra!
Detta var turens dag och Frölunda Kulturhus var helt fantastiksa! Linnea som har hand om ateljen var toppen och från och med 21-22 nov kommer Utopia att husera i deras atelje.
Just nu är datumen för konst metodutveckligen 21-22 nov och 5-6 dec. OCH det finns platser kvar!
Om man är intresserad eller känner någon som kanske är så kasta iväg ett mail till mig; [email protected]
Man kan också läsa mer om detta och metodutvecklingen här: METODUTVECKLING KONST

Förra gången vi hade metodutvecklig så var bl.a serietecknaren Mark Singleton med och metodutvecklade.
Mark fortsätter i samma tempo med att leverera sina serier om Utopia.
Smarta och genomtänkta serier, alltid med ett budskap! Och självklart gillar jag att få vara seriefigur. Helt klart en dröm jag alltid haft!



I tidigare inlägg har jag berättat om att jag har letat efter en bår till kontorets toalett.
Jag fann en bra bår men tyvärr så fanns denna långt bort i utlandet och var väldigt svår att få hit på ett relativt smidigt och inte helt för dyrt sätt. Men ibland kan man lösa sina problem om man bara tänker efter lite.
Christine på kontoret kom på att hennes massagebänk kanske skulle kunna funka. Och det gjorde den.
Så nu löste det sig och vi får hit en perfekt bänk till toaletten omgående!
Sånt här gillar jag. Precis som när man vi löste tröskelproblemet med en skärbräda!
Så kom aldrig och säg att tillgänglighet behöver allt för mkt för om man bara tänker till så går det.
Ok, nu var det Christine som kom på och inte jag men ni fattar!



Jag postade filmerna om Ica-Jerry för ett tag sen här på bloggen.
Detta är hårt debatterat runt om i media och på bloggar. En väldigt intressant debatt som jag bl.a följer på Kjell Stjernholms blogg. Denna blogg har jag tjatat om mkt men det kan inte bli nog. Kolla in debatten här;
http://kjellstjernholm.blogspot.com/2009/10/vissen-kritik-mot-ica-reklamen.html

Just nu söker vi även fotograf! Kolla in;

Gillar du att fota? Har du en bra kamera som du hanterar med finess? Utopia behöver en fotograf som kan dokumentera arbetet under hösten och våren. Ansök senast 1 november!

Vi vill ha:
1. Bilder från våra fem metodutvecklingsgrupper, ca 2-4 st från varje
2. Bilder från vårt årliga galej, ca 10 st
3. Bilder från när Utopia deltar i andra sammanhang, på en konferens eller dylikt.

Du:
1. Har tillgång till en egen bra kamera.
2. Kan fota olika sorters motiv och får allt att se snyggt ut – från en trummis i en replokal till en kommunal paneldebatt.
3. Gör efterarbete på bilderna och levererar bilder som förmedlar Utopias attityd.
4. Har några timmar över då och då. (Totalt ca 15h, mest kvällar och helger, exkl. efterarbete)
5. Får visa dina bilder på vår hemsida, i framtida flyers/affischer, i vår rapport till bidragsgivare och mer.
6. Får betalt.
7. Ansöker senast 1 november genom att maila [email protected] Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den och berättar vad du gjort tidigare, varför du vill göra detta samt bifogar ca 5 bilder som visar ditt bildspråk (eller en webadress till en egen sida.)

Mer info: ring Maria på 070-690 83 05 eller maila på [email protected] Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den
Mer om Utopia: www.kulturungdom.se/utopia

--------------------------------------


Om man vill får man gärna kommentera saker på denna bloggen också. Så jag känner att jag inte är ensam!
Tills dess;
CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0