freitag!

Jag börjar dagens bloggande med ett litet filmklipp;


Det roliga var att jag hittade detta klippet när jag letade efter en bår. På leverantören som gjort kryckan skrev de stolt; Här spelar Emil på en swereco krycka! FINT!

Denna vecka har jag blivit intervjuad av 2 olika ställen. Dels tidningen Nordost, sån tidning som man får beroende på var man bor i Göteborg. Även av bloggen Barn och Ungdomsassistans (Barn och Ungdomsassistans bloggen) som jag har skrivit om innan så håll ögonen öppna!

Vi letar fortfarande lokal till Konst metodutvecklingen. Det känns som ett moment 22 just nu.
Var och kollade lokal hos Konstepidemien. Så himla snygga byggnader och lokaler men inte tillgängliga.


Snygg skylt hade de iaf!
Vi fortsätter leta och hoppas på det bästa.

Dj metodutvecklingen kommer iaf att bli på Fängelset i Härlanda. Tror det kommer bli toppen.
Det är helgerna 24-25 oktober och 14-15 november som gäller då.
För mer info kolla hemisdan; www.kulturungdom.se/utopia

Musikgruppen har redan börjar och kör i Sensus tysta replokal.
Teatern startar förhoppningsvis den 12 okt på 1200 kvadrat i Frölunda.

I söndags besökte Maria bokmässan. Där var hon och lyssnade på en person som berättade om ett arbete med personer som hade intellekuella funktionsnedsättningar. Personen valde dock att använda ordet utvecklignsstöra.
Inte en gång utan typ 30 ggr. Maria fick krupp och gick där ifrån. Hon kom till kontoret i måndags oh hade med sig en massa vykort från just detta tillfället. Det var en massa kort med kommentarer som dessa "utvecklingstörda" personerna hade sagt.



Sånt här tycker jag är förkastligt! Dels ordet som gick ur tiden för tjugo år sen men även sättet att förminska personer.
Om någon skulle göra vykort med allt jag sa hade även det blivit lite tokroligt. Men på vems bekostnad??

RESPEKT. Det gillar jag. Och jag är stolt över Maria som gick därifrån!


Denna vecka har det varit massiv och jag är lite ur spåret så jag avslutar denna vecka med att lägga upp en inspiration som får mig vilja skrika av glädje!




Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0