även denna vecka bloggar jag på en fredag!

Mitt mål med att hinna blogga 2 gr i veckan har varit lite svårt just nu. Har fullt upp!
Just nu försöker jag fixa en lokal till metodutvecklingen för konst. FORTFARANDE!
Detta verkar vara omöjligt. Om man inte är gjord av pengar och tex kan betala hyra som HDK begärde, 2500kr för en halvdag! Letandet fortsätter.

Nu på måndag är det Allmänna Arvsfondens dag här i Göteborg. Det är Stina som sitter här på kontoret som fixar med det och det är Kulturungdom som är värdar för detta. Det kommer att komma typ 500 pers som har projekt hos AA.
Detta resulterar då i att vi har fått packa typ 500 påsar, vika 500 papper osv. Men det har varit trevligt!
Lite som att hela kontoret förvandlades till en tomte fabrik.



Nissarna Maria och Yohanna.



På denna dagen kommer Utopia att medverka i ett seminarie och vi kommer även att dansa. Ska försöka filma så man kan lägga upp det på blogggen. Så den tid jag inte är på kontoret spenderar jag på Balett Akademien och övar på dansen!

I veckan har vi även haft möte med Sofia Lidström på kulturförvaltningen. Hon praktiserar hos Maria Rudbo och hade hört talas om oss och vi fixade ett möte. Super bra möte!
Att fixa kontakter och att mötas över en kopp kaffe är det bästa. Känns också toppen att Sofia jobbar med genus perspektiv. Något som jag upplever fattas överallt, men det börjar bli bättre.

Även habiliteringen har vi haft möte med. Även här känns kontaktnätet bara större och större och bättre och bättre.
Man får alltid lite ny input och jag tror att allt blir bäst om man hjälper varandra.

Nu är vi påväg till Esperantoplatsen som ligger i centrala Göteborg. Här har Grunden Media fixat värsta filminspelningsdagen som vi ska vara med på.
Projektet heter Luften är fri och det ska bli spännande!
Grunden Media brukar alltid fixa saker som är klockrent bra så jag tror detta kommer bli en väldigt intressant fredags eftermiddag.



Kolla in deras hemsida; grundenmedia.se

Denna vecka var jag även med på Barn och ungdomsassistans sida. Väldigt fint skrivet och jag känner mig hedrad och glad för att jag fick vara med!

http://www.barnoungdomsassistans.blogspot.com/


Slutar med en film som inspirerade mig i veckan!


Nu måste jag kila till inspelningen! För att sen fortsätta till 4 timmar i en danslokal. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0