Hufvudstaden!

Jag har alltså varit i Sthlm nu!
Det var toppen faktisk.Jag var på möte med Allmänna Arvsfonden som ger Utopia cash.
Där fick jag lära mig precis allt om AA, att tex BRIS, färdtjänst, personlig assistans och CSN började hos AA, precis som Utopia!
i var på Rosenbad och det var mkt spännande.
Där var en massa andra projektledare som man kunde mingla med och utbyta erfarenheter.
Nedan har jag fotat Rosenbads otroligt tillgängliga toalett!


Vi satt även i seriösa långa möten och pratade.Runda bord och Loka!
Till höger ser vi Stefan Andersson som är min handläggare och är superb!



Förutom att vara viktig på Rosenbad så var jag och kollade in Teater Scenario och KulturHuset mitt i stan.
Jag kommer tillbaka till Sthlm om 3 veckor så då kan jag fortsätta söka efter intressanta platser och personer.

I gbg nu och jag fortsätter att åka runt i min nya kärra.Jag hoppas på att kunna köra utan tippskydden i slutet av denna vecka.Jag har även infört obligatorisk tid med rullen för alla mina vänner och det har varit mkt positivt.
Det finns tusen perspektiv som man missat av att gå hela sitt liv!
Tex var vi och shoppade och man ser ju inte ett dugg!
Jag nådde inte upp till något som jag skulle köpa, såg ingenting i frysdisken och det fanns ingen chans för mig att packa det lilla jag nu kunde köpa.helt sanslös!

Imorgon ska jag träffa Felicia som ska hjälpa mig bli lika grym som henne på att hantera stolen.
Hon har dansat och idrottat en massa och jag ser fram emot detta väldigt mkt!


Imorgon kommer även en reporter från Illermagasin.se och ska intervjua mig för deras podradio.
Det är ett radioprogram som vänder sig främst till synskadade.
Jag lägger upp länken när det väl är färdigt! (om jag kan stå för vad jag säger !)

Onsdag-Torsdag blir det utbildning i RGRM-metoden här i Göteborg.Mer info om detta kommer!

Glad höst!

Kommentarer
Postat av: Erik L

Sjukt bra blogg, hörru! Väldigt spännande projekt med Lilian! Det är nåt annat det än kommungubbar som testar en rullstol i 5 minuter och sedan vet allt om vår situation.



Jag har aldrig tänkt på frysdiskar etc - men du har ju så rätt! Jag har bara tänkt att det är så det är. Sjukt snabbt man blir hemmablind!



Jag säger bara Go, Iki GO!!! (fast rulla! och berätta mer!!)

2008-09-15 @ 22:05:41
URL: http://www.aiai.se
Postat av: Erik L

...fast Rosenbad har sitt handfat inne i hörnet... vad tyckte Lilian om det?

2008-09-15 @ 22:10:45
URL: http://www.aiai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0