Onsdagen 28 januari 08

Nu har vi bytt namn: Utopia!

Om jag själv får säga det så är det ett utmärkt namn!

Därför då denna nya adress: ikiutopia.blogg.se

Jag satt just här och skrev ett ultra lång inlägg som försvann när min web plötsligt avslutades.detta kan suga musten ur den bästa så därför kanske inte detta inlägg blir megalångt!

OCH man är också välkommen att lämna kommentarer eller tanker om bloggen eller om vad som faller en in.

Tex hade min kära mor en önskan om att jag skulle sluta svära på mig blogg så nu har jag bytt ut de fd svordomarna mot mildare uttryck!tack mor!

 

Helgen har jag och Elin spenderat i Malmö!

Först ett besök på Mooms teatern!

Ett helt underbart ställe som tog emot oss med öppna armar och gav oss perfekt material och information!

Jag ska inte missa att gå och se Bortbytingen!

Om man bor i Malmö så kolla in hemsan och boka en biljett!!!

www.moomsteatern.com

 

Vi besökte även FIFH och Josefin Abrahamsson.

Ett mkt givande besök som gjorde oss super inspirerade!

Josefin gör jättebra saker och är grym!

Alltid underbart att träffa människor med en sån vilja!

 

Vi fick också en massa nya tankar under vår resa till skåneland.

Vissa saker tror jag aldrig att man reflekterar över och det är ju sorgligt!

tex Idrottsgalanoch nomineringen:

 

ÅRETS IDROTTARE MED FUNKTIONSHINDER

Varför finns det ens en sådan här kategori?

Går inte detta in under precis alla andra nomineringar?

Eller gäller inte detta årets nykomlig, manliga , kvinnliga?

I boxning tex tävlar man ju i viktklasser, varför inte tävla i funktion??

Det är sorgligt att det fortfarande ser ut som det gör på vissa ställen!

 

Vi ska absolut åka ner till Malmö Open.Josefin tipsade om det och det ska bli kul som attans!

Imorgon ska jag på besök hos Very Special Arts som finns i Göteborg!Det ska bli great!

Lite bilder från resan

bild1:

 Resan ner från Göteborg till Malmö.

Jag och mitt oerhört sociala sällskap Elin!

bild2: 

Från Genrepet på Moomsteaterns Bortbytingen

bild3:

MoomsTeatern har gjort en tidning med hjälp av en serietecknare Liv Strömquist.

Den är typ den bästa jag någonsin läst och jag kan rekomendera alla att hålla utkik efter ett ex!

Jag ska aktivt försöka få upp några fler ex till Gbg!

Tack MALMÖ för en underbar helg och på återseende!

hej!

 

 


Kommentarer
Postat av: Erik Ljungberg

Hallå Iki!

Är jag först att kommentera din blogg? :) Jag heter Erik Ljungberg och fick höra om Utopia Gbg från Anna Hallberg (Kvinnofolkhögskolan). Jag måstef örst säga att detta projektet verkar heeeelt grymt! Självklart ska du driva igenom detta och jag hjälper gärna till på nåt hörn om jag kan vara till nån hjälp.

Vem är jag? Vän till Anna Hallberg till att börja med. Jag driver ett galleri i Gbg (www.kaustik.com) och ett annat web-projekt (www.aiai.se) som syftar till att underlätta vardagen för folk som har personlig assistans och är personliga assistenter. Förutom detta är jag insyltad i (läs projektledare) för att starta upp ett ungdomsråd på Riksgymnasiet (för rörelsehinderhinder) i Angered.

Hur kan det komma sej att jag är inblandad i så många nischade grejjer där projekten på ett eller annat vis är knutna till funktionshinder? Jag är själv rörelsehinder och sitter i rullstol pga en muskelsjukdom.

Som sagt - jag stöttar gärna med idéer och kunnande (om jag kan). Vore kul att träffas nån dag!

Tjing! - Erik

2008-01-30 @ 15:40:58
URL: http://www.aiai.se
Postat av: Inga-Liz

HUr lyckas man att se bilderna????

2008-01-30 @ 16:26:14
Postat av: iki

Erik!Jag har mailat dig så kolla mailen om du ser detta!
Inga-Liz, jag ska kolla direkt varför man inte ser bilderna för det är ju inte bra!Kul att du hittade hit och skrev!

2008-01-30 @ 16:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0