ja alltså det är ju en ledighet nu..

Som alla säkert har märkt så har jag inte varit så aktiv på bloggen på ett tag. Detta pga semester eller ledigheten som infinner sig hos de flesta såhär års.

Själv är jag mest frustrerad över att vår värld ser ut som den gör och hade först tänkt skriva en "att göra" lista här på bloggen inför 2009 men sen blev jag bitter. Jag kollade statistiken och såg att enbart Göteborgs Stad skjuter upp raketer inatt för så mycket pengar som det skulle krävas för att vi skulle kunna börja bygga Utopia!

Vi klagar på nedskärningar och ekonomiska kriser men vi tycker det är ok att bränna sjukt mkt pengar under jul och nyår.
Och varför skulle vi tänka på alla djur som dör i hjärtsnörp under tolvslaget eller alla människor som kommer ifrån krigshärjade länder som får panikångest för västerlänningen tycker det är FINT att skjuta upp raketer som påminner ganska mkt om andra mindre fina raketer.JA jag är väldigt frustrerad över jul och nyår.Årets dummast påhitt.

Iaf jag försökte fly undan detta och tog mig till norrlands djupate skogar för att vila upp mig så jag kan ge 150% år 2009.
Men tro inte att jag slapp undan!
När jag sitter och dricker te och försöker slappna av så har någon slagit på radion, P1 och programmet Tendens.
Jag lyssnar lite och sätter sen drickan i halsen och spottar ut mackan!
Självklart har jag turen att slå på radion när ett program som heter Annorlunda Barnbarn sänds.
Här berättar förtvivlande mor och far föräldrar om paniken när deras HANDIKAPPADE barnbarn föddes och vad som hände sen. De berättar också hur livet ser ut nu och om hur de umgås med sina stackars UTVECKLINGSSTÖRDA barnbarn.
Och hur de faktiskt har lärt sig att älska dem! BUhuhu vad jag blev rörd!
Gaaaah,jag blir galen! Men inspirerad också såklart. Nu ska jag skicka ett mail till producenten för detta program och berätta om Utopia och ställa lite frågor, tex VAD tänkte du på??
Och kanske sen ett brev till morföräldrarna och gratulera till att just de har fått ett så underbart barnbarn!

För den nyfikne:http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/artikel.asp?programid=1253&artikel=2514614

Utopia kokar och kokar och redan om en vecka kommer vi ha det sista planeringsmötet om konstkursen som ska starta i januari. Vi ska skicka Teatergruppen till Freja ( bästa teatergruppen som finns i Jönköping) för inspiration och för att bli inspirerade. Vi ska starta en massa musikworksops och spela så det hörs i hela Gbg!
2008 var bara början! HEJA HEJA!

Kommentarer
Postat av: Tova

Såå bra! Jag hejjar på ditt lag, Iki. fyrverkerier är inte det bästa påhittet just... här sitter två hundar och skakar trots tabletter. min idé var att det skulle vara skatt på fyrverkeri som går direkt till subventionering av läkemedlen som vi måste använda för att det ska smällas i tid och otid runt högtider...och det är ju bara hundar, tänker mig att människor lider kanske ändå mer med krig i minnet... vansinnigt!

om mor och farföräldrar som lider pga handikappat barnbarn vet jag inte så mycket...det är svårt att förstå...får nog försöka lyssna på programmet om jag orkar...

2008-12-31 @ 21:40:53
Postat av: iki

Oh tack Tova!

nä jag fattar inte vad man tänker med om man ens tänker!

fint att du kommenterar, då blir jag så glad!vi ses snart!

2009-01-02 @ 16:05:52
Postat av: Ninnie

Man blir fan galen på alla stlar som bara bränns. Bra att du tar upp det!

Själv träffade jag en mormor i helgen som refererade till sitt barnbarn som sin "downis" och downisar är si och downisar är så. Hallå - vad HETER han? Man storknar.

Anyway, tack för en bra blogg Iki!

2009-01-19 @ 22:17:52
URL: http://funktionshinder.se
Postat av: Inga-Liz

Kramar från Norrlands djupa skogar/Inga-Liz o Håkan

2009-01-23 @ 23:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0